Hlavní menu:

Právě si prohlížíte: STUDIUM

STUDIUM

Obor Cestovní ruch (65-42-M/02)

O studiu

Střední odborná škola služeb Olomouc nabízí čtyřleté denní studium zakončené maturitní zkouškou v oboru Cestovní ruch. Studium propojuje všeobecné vzdělávání s odbornou přípravou zaměřenou na praxi v oblasti cestovního ruchu, hotelnictví a služeb.

Žáci získávají pevné základy v jazycích, ekonomice, geografii i společenských vědách a současně rozvíjejí odborné dovednosti prostřednictvím předmětů jako Management cestovního ruchu, Marketing cestovního ruchu, Cestovní kancelář, Služby cestovního ruchu nebo Průvodcovská a animátorská činnost.

Součástí studia jsou odborné praxe v tuzemsku i zahraničí, účast na projektech, exkurze, odborné workshopy a možnost získat certifikát průvodce v cestovním ruchu. Důraz je kladen na rozvoj komunikačních a prezentačních schopností, jazykovou vybavenost, profesionalitu a aktivní přístup k práci s klientem.


Profil absolventa

Absolvent oboru Cestovní ruch je všestranně připravený odborník, který se uplatní v široké škále profesí jak v cestovním ruchu, tak i mimo něj. Díky propojení jazykové, ekonomické, společenskovědní a manažerské přípravy je schopen přizpůsobit se různým pracovním prostředím a požadavkům trhu práce doma i v zahraničí.

Absolventi působí v cestovních kancelářích, hotelech, turistických informačních centrech, dopravních a kulturních institucích, ale také v administrativě, obchodě, marketingu, státní správě, vzdělávání a podnikání. Široký základ vzdělání jim umožňuje profesní flexibilitu a jistotu uplatnění napříč obory.

Díky důrazu na jazykové a komunikační dovednosti, práci s informacemi, ekonomické myšlení a osobní rozvoj jsou absolventi výborně připraveni na další studium – pokračují na vysokých, vyšších odborných i jazykových školách v České republice i v zahraničí. Studují zejména obory cestovní ruch, ekonomie, management, marketing, pedagogika a jazyky.

Tento široce koncipovaný vzdělávací program dává absolventům pevné základy pro profesní život i osobní rozvoj a otevírá jim dveře k uplatnění v mnoha oblastech současného světa práce.

 

Vzdělávací obsah

Všeobecně vzdělávací předměty:

  • Český jazyk a literatura – rozvíjí komunikační dovednosti, čtenářskou gramotnost a kulturní povědomí.
  • Anglický jazyk, Německý jazyk, Španělský jazyk – příprava na aktivní komunikaci v běžných i odborných situacích, důraz na mluvený i psaný projev.
  • Matematika – podporuje logické myšlení, práci s daty a praktické využití matematiky.
  • Dějepis a dějiny kultury – rozvíjí historické vědomí, kulturní rozhled a vztah k národní identitě.
  • Základy společenských věd – vede k porozumění fungování společnosti, právu a etice.
  • Informatika – rozvíjí digitální gramotnost a bezpečné využívání moderních technologií.
  • Základy přírodních věd – poskytují přehled o přírodních jevech, ekologii a udržitelnosti.
  • Tělesná výchova – podporuje zdraví, pohybové dovednosti a pozitivní vztah ke sportu.
  • Management cestovního ruchu – základy řízení, organizace a plánování v odvětví cestovního ruchu.
  • Marketing cestovního ruchu – analýza trhu, tvorba marketingových strategií a propagace destinací.
  • Služby cestovního ruchu – přehled služeb a jejich řízení, důraz na kvalitu a komplexnost nabídky.
  • Cestovní kancelář – plánování a realizace zájezdů, práce s klientem, tvorba cestovních produktů.
  • Stravovací a ubytovací služby – organizace hotelového a gastronomického provozu, trendy v hotelnictví.
  • Průvodcovská a animátorská činnost – praktická příprava na práci průvodce a animátora, vedení skupin, práce s publikem.
  • Komunikace ve službách – kultivované vystupování, společenská etiketa a zákaznický servis.
  • Zeměpis cestovního ruchu – geografické, kulturní a přírodní předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu.
  • Podnikání – základy podnikatelské činnosti, finanční gramotnost a tvorba podnikatelského záměru.
  • Fiktivní firma – simulace reálného podnikání, komunikace se zákazníky, práce v týmu.
  • Ekonomika – principy tržního hospodářství, vztah mezi teorií a praxí v podnikání.
  • Odborná praxe – přímé zapojení do pracovního prostředí, aplikace teoretických znalostí v praxi.

 

Odborné předměty:

  • Management cestovního ruchu – základy řízení, organizace a plánování v odvětví cestovního ruchu.
  • Marketing cestovního ruchu – analýza trhu, tvorba marketingových strategií a propagace destinací.
  • Služby cestovního ruchu – přehled služeb a jejich řízení, důraz na kvalitu a komplexnost nabídky.
  • Cestovní kancelář – plánování a realizace zájezdů, práce s klientem, tvorba cestovních produktů.
  • Stravovací a ubytovací služby – organizace hotelového a gastronomického provozu, trendy v hotelnictví.
  • Průvodcovská a animátorská činnost – praktická příprava na práci průvodce a animátora, vedení skupin, práce s publikem.
  • Komunikace ve službách – kultivované vystupování, společenská etiketa a zákaznický servis.
  • Zeměpis cestovního ruchu – geografické, kulturní a přírodní předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu.
  • Podnikání – základy podnikatelské činnosti, finanční gramotnost a tvorba podnikatelského záměru.
  • Fiktivní firma – simulace reálného podnikání, komunikace se zákazníky, práce v týmu.
  • Ekonomika – principy tržního hospodářství, vztah mezi teorií a praxí v podnikání.
  • Odborná praxe – přímé zapojení do pracovního prostředí, aplikace teoretických znalostí v praxi.

Akce: Otevřít verzi pro tisk


Soubory:

Přihlásit se Instagram

Financováno EU

Operační program Jan Amos Komenský

MŠMT

Národní plán obnovy

Asociace soukormých škol