Hlavní menu:

Právě si prohlížíte: Aktuality >> Erasmus + 2022/2023- Cestovní ruch třetího tisíciletí >> Průběžná zpráva - Německo (Krátkodobá mobilita studentů)

Průběžná zpráva - Německo (Krátkodobá mobilita studentů)

Aktuální fotogalerii naleznete: zde

Průběžné zpávy:

Rozhovor

9.5.2023

Děvčata měla volno na úklid pokoje, zařízení opravy sprchy a věšáku. Připravovala otázky na rozhovor, který vedla Nela Zvoníčková s manažerkou Johanou Neumann. Rozhovor byl směřován na projekt Vitalis, jeho vznik a další vize do budoucna, jeho současné projekty: fotovoltaika (v současné době se buduje), čistička odpadních vod, elektroauta.

Památník bitvy národů v Lipsku – Völkerschlachtdenkmal

8.5.2023

Dnes jsme navštívily Památník Bitvy národů, který připomíná slavné vítězství Pruska nad napoleonskými vojsky roku 1813. Stavba pochází z roku 1913. Navštívily jsme ho my p.učitelky Bc. Korčáková  a Mgr. Zvonková Mazánková a děvčata z 1.ročníku, která ho ještě neviděla: Nela Z. a Kristýna Z.. Počasí nám přálo, užily jsme si i nádherné vyhlídky z vrcholu památníku na Lispku.

Zápisky účastnice Erasmu z prvního květnového týdne. 2.5. - 7.5. 2023

7.5.2023

Dnes jsme měly rozdílné aktivity. Holky z prváku navštívily Zoo, zatímco my jsme jeli na Lipské letiště, abychom se rozloučili s členy Vitalis, kteří s námi strávili každý den a zažili spolu nekonečně mnoho zážitků.

6.5. 2023

Tento den jsme měly volno, a tak jsme si s holkami užily piknik a navštívily moderní muzeum a noční prohlídku Lipska. Po návratu do hotelu jsme byly tak unavené, že jsme okamžitě usnuly.

5.5.2023

Dnes jsme navštívily nádherné jezero a užily si krásného okolí a vody.

4.5.2023

Tento den jsme strávily v hotelu a poté jsme se připojily k Vitalis, abychom se věnovaly úklidu a jiným pracovním činnostem. Vzhledem k hezkému počasí jsme také vypraly naše oblečení a poté jsme si zahrály fotbal v našem klubu.

3.5.2023

Dnes jsme uvítaly paní učitelku Korčákovou, která se k nám připojila na zbytek pobytu. Večer jsme společně trávili na pokoji.

2.5.2023

V úterý 2.5. jsem byly na hotelu a po skončení práce jsme měli osobní volno, takže jsme jely hned na náš pokoj a strávily zbytek dne spolu. Den zakončíme procházkou a fotbálkem.

Návštěva Drážďan.

1.5.2023

V pondělí 1.5. jsme navštívily Drážďany. Udělali jsme si procházku po náměstí a viděly jsme různé památky. Po cestě jsme navštívily jejich kolotoče, takže jsme zažily trosku srandy. Udělaly jsme několik fotek. Den jsme zakončily seznámením nových členů Vitalis.

Skalní most Bastei

30. 4. 2023

Dnes jsme jely na výlet do Saského Švýcarska. Je to jediný skalní národní park v Německu.  Rychle jsme se společně nasnídaly, abychom stihly vlak z Schkeuditz West již v 8:09. Bez jakýchkoliv zádrhelů jsme ještě před polednem vystoupily v Kurort Rathen. Bohužel stejný nápad mělo spoustu dalších lidí a jen dostat se na druhou stranu Labe přes přívoz nám trvalo dalších 45 minut. Overturismus na vlastní oči.

Poté jsme se vydaly na vyhlídkový okruh v délce 7 km. Stejně jako Pravčická brána je dominantou Českého Švýcarska, tak symbolem Saského Švýcarska je skalní most Bastei. Z Bašty jsme se kochaly výhledy na labské údolí, na kamenný most Basteibrücke, hrad Neurathen a na skalní město.

Po tomto turistickém výkonu jsme po cestě zpět ve vlaku usnuly a tím pádem jsme opět měly spoustu sil si po večeři zajít do klubu a procvičit naše komunikační schopnosti.

Karolína

Loučení a vítání

29. 4. 2023

Dnešní den začal snídaní ve společné hale, což je pro nás nezvyk, jelikož každý všední den snídáváme u paních učitelek na pokoji, který se nachází blízko toho našeho. Dnes byl také odjezdový den pro řadu ubytovaných studentů. Kromě Poláků a Srbů odjížděli také naši kamarádi Španělé, se kterými jsme trávily volné chvíle v klubovně a vyhrávaly nad nimi ve stolním fotbálku.  Společně jsme si zašli i na oběd do McDonaldu, který se nachází 15 minut chůze od našeho kampusu. Děkujeme jim za příjemné společné chvíle i za pár španělských slovíček.

Odpoledne přijela nová skupinka z chorvatského Šibeníku a zítra by měli přijet ze Slovenska a Severní Makedonie.

Nela a Monika

Další pracovní den

28. 4. 2023

Kika, která vypomáhá v kuchyni a za barem se dnes nezastavila. Já jsem s Monikou pro změnu uklízela i obsazené pokoje, u kterých se pouze doplňují nápoje, toaletní potřeby, ručníky a vyhazují odpadky. Od paní jménem Oxana, která pochází z Ukrajiny, jsme dostaly za dobře odvedenou práci mango a od hostů dvě eura.

Po práci jsme se vydaly na oběd do nákupního centra. Po mé cestě na S-Bahn, jsem narazila na trhy, které se pořádají na Marktplatzu. Byly plné květin, zeleniny a potravin. Zbytek našeho volného času jsme odpočívaly, protože nás čeká o víkendu celodenní výlet, tak se snažíme nabrat síly, ať si můžeme užít výlet na plno.

Kanalrundfahrt

27. 4. 2023

Dnes byl perný den. Většina z nás začíná být nemocná, ale musely jsme to zvládnout. Ráno jako obvykle jsme si něco koupily u Lukase a pak hned vyrazily do práce. Já opět pracovala v jídelně, dělala debaras, připravovala nové nádobí a uklízela v kuchyni. Holky uklízely pokoje. Protože u našeho hotelu má koncert Helene Fischer, tak máme více ubytovaných než normálně. Po práci jsme šly na kebab, který byl asi nejlepší, který jsme kdy měly.

Ve 3 hodiny jsme měly objednanou projížďku lodí po Lipsku. Projížděly jsme po řece Weisse Elster a překvapilo nás, že tato řeka pramení u nás v Ašském výběžku. Dále jsme vjely do kanálu Karla Heineho. Uměle vytvořená vodní cesta vede přes 15 mostů, mnoho památek, jako je kostel svatého Filipa, ale také moderní lofty a restaurace, které lemují břehy ve starých cihlových budovách. Taky jsme zahlédly nutrie. Bylo to super, konečně vysvitlo sluníčko a všechny jsme si to užily.

Po výletu jsme zašly já a Monča na nákupy a prošly jsme si kousek města.

Kristýna Zatloukalová 1.A

Wildpark

26. 4. 2023

Na hotelu Arena je ubytováno kvůli koncertu, který se bude konat na stadionu vedle našeho hotelu, spoustu lidí. Proto bylo docela dost práce na snídani, ale o to méně na pokojích.

Po práci nás čekal společný výlet do Wildparku. Jedná se o centrum pro rekreací, výzkum a ochranu ohrožených druhů volně žijících zvířat. K Wildparku se šlo příjemnou pěšinkou obklopenou voňavým medvědím česnekem. Procházka to byla pěkná, ale zvířat jsme nakonec moc neviděly. Kdo se před námi neschoval, byli bizoni, sovy, jelínci, trpasličí myšky, divoká prasata se selátky a vodní ptáci.

Náš den jsme opět zakončily hraním fotbálku.

Nela a Monika 1.A.

Úklid na hotelech i na našem pokoji

25. 4. 2023

Dnes jsem toho moc v práci nedělaly, moc lidí neodjíždělo. Paní, co nás má obvykle na starosti, tam dnes nebyla, a tak jsme tam byly s jinou, která po nás chtěla jen uklízet koupelny. S mým štěstím, když jsem umývala sprchový kout, jsem na sebe pustila sprchu, takže jsme s Neli moje oblečení fénovaly. Dneska to byl pohodový den, z práce nás pustili dříve.

Po práci jsme se rozhodly s Nelčou udělat paním učitelkám radost, a tak jsme koupily a samy uvázaly kytici. Poté jsme se vydaly na oběd, jelikož nám vlak jel až za půl hodiny. Když jsme přijely, začaly jsme uklízet náš pokoj, který celý prokoukl. Poté jsme šly všichni odpočívat a na večeři.

Monika

Společná práce na hotelu Arena City Leipzig

24. 4. 2023

Dnes byl náš pátý den na hotelech, který jsme strávily společně s holkami z prvního ročníku na hotelu Arena City. Nepřišla jim uklízecí firma a vzhledem k tomu, že se ve městě koná knižní veletrh a koncerty, tak bylo co dělat. Za úkol jsme dostaly uklidit 10 pokojů na prvním patře, holky uklízely na druhém. Seznámily jsme se s personálem a s pracovištěm nového hotelů. Také nás přišly zkontrolovat naše paní učitelky, pobavily se s panem majitelem Phillipem, který je s naší prací spokojen.

Dnes jsme neměly žádný výlet, proto jsme náš volný čas po práci využily k vyprání prádla. Vzhledem k tomu, že se nacházíme v přírodní rezervaci, je zde zakázáno prát běžnými pracími prostředky, protože by zničily jejich biologickou čističku vody. Je třeba si v kanceláři VITALIS zakoupit ekologický prací prášek

Rosental

23. 4. 2023

Dopoledne jsme odpočívaly v kampusu a po obědě jsme se všichni společně vydaly na procházku do parku Rosental, do jednoho z nejoblíbenějších historických parků v Lipsku. Na konci parku některé z nás vystoupaly na menší vyhlídku a jinak jsme si užívaly krásné klidné přírody okolo nás. Prostřednictvím tzv. zoologické vitríny jsme mohly pozorovat pštrosy, žirafy, plameňáky, nosorožce a další exotická zvířata. Zpáteční cestou jsme se zastavily na zámečku Gohliser, kde jsme si daly zmrzlinu a něco ledového k pití.

Na konci jsme dostaly rozchod. Některé z nás se vydaly do města a jiné hned na naše ubytování. My jsme jely od nádraží na nexbike a při cestě na kolech jsme zažily spoustu srandy. Ukončili jsme den tím, že jsme si šly dat turnaj ve fotbálku proti učitelkám a samozřejmě jsme vyhrály.

Kristýna V.

Míšeň

22. 4. 2023

Dnes je sobota, tudíž den bez práce. Proto jsme se vydaly hned z rána do Míšně. Po třech přestupech a skoro třech hodinách v ekologické hromadné dopravě jsme dorazily do Míšně, města proslulého porcelánem.

Ještě před prohlídkou manufaktury, která začínala v 12:20, jsme měly čas si dát zákusek a pití v místní kavárně. Viděly jsme, jak se porcelán vyrábí a jak se na něj kreslí různé tvary. Po prohlídce jsme ještě zašly do muzea porcelánu, kde to bylo hezké.

Poté jsme se vydaly na prohlídku města. Zaujal nás především Míšeňský dóm a Albrechtsburg, nejstarší „pohádkový zámek“ v Německu. S ekologií se tady potkáváme na každém kroku. Např. po cestě k Labi jsme narazily na terasovitou vinici, ze které se lisuje ekologické víno. Dle informačních tabulí projekt přispívá k zachování a obnově přírodního a kulturního dědictví vinařské krajiny v údolí Labe a podporuje ekologickou výchovu na téma biodiverzity.  Po prohlídce jsme měly dvě hodiny volný čas. Já a Kiki Z. jsme se podívaly po městě a potom jsme zašly na výborný oběd. Dále následovala cesta zpět a na večeři.

Monika

A máme týden za sebou

21. 4. 2023

Dnes byla předem ohlášená stávka německých drah, tudíž jsme si musely najít jiný způsob, jak se dopravit k hotelům. Nakonec jsme jely tramvají. Po práci jsme s Nely šly do Lucas kavárny na ovoce a kávu. Po příjezdu na pokoj jsme si chvilku odpočinuly a pak se vydaly s Nelčou na procházku. Šly jsme si nakoupit občerstvení a šly jsme dále za obchod Rewe, kde byla vyšlapaná cesta k řece. Cesta byla úzká, všude byly větve a stromy a musely jsme lézt skoro po břiše, kopeček dolů jsme potom sjely. Večer jsme se všechny vydaly do obchodu a přijel pro nás malý autobus jako dodávka.

Toto je zakončení našeho prvního pracovního týdne, první dny na hotelech, seznamování se s novými lidmi z různých zemí a samozřejmě vylepšování cizích jazyků a nabíraní nových zkušeností.

Monika a Kristýna Z.

Fórum soudobých dějin

20. 4. 2023

Šestý den, co jsme tu a třetí den, co pracujeme, a už si tu začínáme zvykat. Máme tu kamarády z jiných zemí, nějak si pořád zvykáme na práci, ale už se zlepšujeme a zvykáme si i na němčinu. Dneska jsme jako vždy vstaly do práce, nachystaly se, posnídaly a vyrazily. Dnes jsme se vyměnily a já byla za barem na snídani a pak v kuchyni a holky uklízely a chystaly pokoje. Já sbírala špinavé nádobí, chystala nové, donášela hostům kávu a poté co jsme se i my nasvačily v práci, holky šly zpátky uklízet pokoje a já uklízela zbytky, skládala ručníky, umývala a utírala nádobí a na konec nachystala věci na zítřejší snídani a zametla.

Nelča a Monča skončily dřív, takže jsme se rozdělily a jak jsem skončila, tak jsme si daly sraz u Primarku. Měly jsme ještě dvě hodiny čas, tak jsme vyrazily do obchodního centra a tam jsme odpočívaly. Když nadešel čas, tak jsme vyrazily směr Markt, kde jsme měly sraz s holkami z druháku a paními učitelkami a šly jsme směr muzeum Zeitgeschichtliches Forum. Muzeum se zaměřuje na dějiny rozdělení Německa, každodenní život v komunistické diktatuře NDR, proces sjednocení, i na výzvy, kterým sjednocené Německo čelí v 21. století. V muzeu jsme strávily asi hodinu.

Když jsme dorazily domů, byl už pomalu čas na večeři, pak jsme si chvíli odpočinuly a šly spát.

Kristýna Zatloukalová

Památník Bitvy národů

19. 4. 2023

Dnes byl náš druhý den na hotelu. Po práci jsme měly domluvený výlet na Památník Bitvy národů. Památník připomíná bitvu u Lipska v roce 1813, v niž Prusko a jeho spojenci porazili Napoleona. Cesta k památníku i od něj byla zajímavá. Nejdříve jsme zapomněly vystoupit my a na cestě zpátky zase zazmatkovaly paní učitelky. Jde vidět, že už jsme všichni unaveni. \xEF\xBF\xBD

364 schodů na vyhlídku památníku bylo hodně náročných, ale společně s holkami a paní učitelkou jsme je zdolaly. Výhled z památníku byl nezapomenutelný.

Kovaříková, Hlavinková

A jdeme na to!

18. 4. 2023

Dneska jsme šly poprvé do hotelu pracovat. Ráno jsme se rychle nachystaly, nasnídaly a vyrazily na zastávku autobusu Schkeuditz, Gut Wehlitz směr Schkeuditz a tam jsme přestoupily na vlak směr Leipzig Hbf. Nádraží je velké a je tam spousta různých obchodů. Neodolaly jsme a koupily si kávu, čaj a jídlo. Poté jsme vyrazily na tramvaj a tím, že máme hotely na jiném místě, tak jsme se rozdělily. My (prvačky) jsme jely na hotel Arena City a druhačky na hotel Via City. Dneska jsme jenom uklízely, já hlavně vysávala a občas povlíkala, Monča hlavně uklízela koupelny a Nelča povlíkala. S paní, co nás zaučovala, jsme musely buď německy nebo pantomimou, protože anglicky neumí. Po pár hodinách uklízení nám řekli, že se můžeme najíst u nich. Daly jsme si housku s máslem, sýrem a uvařily si čaj. Po svačině jsme šly zase uklízet. Tím, že nám práce šla od ruky, tak jsme skončily asi o 2 hodiny dřív a tím pádem jsme já, Nelča a Monča vyrazily do kočičí kavárny. Po kavárně nám ještě zbyl volný čas, tak jsme zašly do Primarku a obchodního centra a poté vyrazily směr naše ubytování. Druhačky šly po práci do sushi restaurace a potom šly také do centra na nákupy.

Kristýna Zatloukalová 1. A

Cesta k hotelům

17. 4. 2023

Dnešní plán byl jasný. Zjistit a natrénovat, jak se dostat k našim budoucím pracovištím. Cesta k hotelům nám trvá kolem hodiny a využijeme při tom autobus, vlak i tramvaj. Hotely jsou menší, ale útulné a lidé příjemní.

Po obědě jsme navštívily Schulmuseum, které dokumentuje vývoj vzdělávání v Lipsku od éry císařství až ke školství v NDR. Aby naše cesta vzděláváním byla kompletní, prohlédly jsme si i kampus Augustusplatz. Tato moderní budova s univerzitním kostelem sv. Pavla byla otevřena v r. 2017 a architektonicky upomíná na rok 1968 odstřelený univerzitní kostel. Z nejvyšších pater budovy je krásný pohled na město.

Poté nás čekalo nakupování v Primarku a volný čas pro sebe. Večer jsme zakončily zábavou ve studentském klubu.

Monika a Nela

Náš první den v Gut Wehlitz

16. 4. 2023

Náš první den začal pozdní snídaní. Následně jsme měly informační schůzku s Johannou, organizátorkou projektů VITALIS. Spolu s námi byly i holky ze Slovenska a učitelky z Lotyšska. Dostaly jsme jízdenky, poprvé jsem promluvila anglicky a zeptala se na druhé klíčky od pokoje a paní učitelky předaly dárky z České republiky. Spolu jsme si prošly areál Gut Wehlitz, kde bydlíme. Jedná se o zrekonstruovaný statek z 18. století. Klade se zde velký důraz na ekologii. Ale o tam zase někdy příště.

Odpoledne jsme jely opět všichni společně do centra Lipska, kde nás přivítala paní průvodkyně. Dozvěděly jsme se spoustu zajímavých informací o tomto největším městě Saska, perličky ze soukromého života Goetheho i o pondělních demonstracích. Provedla nás po památkách Lipska a rozšířily jsme své znalosti z dějepisu.

Nakonec jsme dostaly rozchod, který jsme využily k návštěvě jednoho z nejnavštěvovanějších obchodů v Lipsku.

Karolína Hlavinková, 2. A

Naše cesta do Lipska

15. dubna 2023

Tímto bychom vás chtěly vzít naší cestou do Lipska. Ráno jsme vyjely z Olomouce vlakem v 7:14 a k našemu štěstí jsme neměly žádné zpoždění.  Cesta byla pohodová a většina z nás ji prospala. Do našeho hlavního města Prahy jsme dojely v 9:29 a poté jsme se svižným tempem vydaly na metro, které nás dopravilo k zastávku Flixbusu. Tento zelený autobus nás bezpečně dovezl do deštivého Lipska. Po krátkém boji s automatem na jízdenky, jsme mohly nasednut na místní S-Bahn. Na zastávce Schkeuditz West nás již čekal Matthew. Tento bývalý učitel fyziky nás dopravil autem na naše ubytování Herrenhaus Wehlitz. Ubytování proběhlo v anglickém jazyce. Naše první jídlo dne v Německu byla večeře, kde jsme dostaly jako dezert nanuk. Po večeři jsme vyrazily prozkoumat místní okolí a obchody, kde nás zaujmula velká rozmanitost produktů a nízké ceny. Večer jsme zakončily navazováním kontaktů s jinými studenty z různých koutů Evropy v místním studentském baru.

Tschüss, vidíme se zítra.