Hlavní menu:

Právě si prohlížíte: Aktuality >> Erasmus + 2022/2023- Cestovní ruch třetího tisíciletí >> Průběžná zpráva - Portugalsko - Braga (Krátkodobá mobilita studentů)

Průběžná zpráva - Portugalsko - Braga (Krátkodobá mobilita studentů)

Pruběžně aktualizovaná fotogalerie: zde

Průběžné zprávy z mobility:

Den 30.: 21.6.2023

Dnes přišlo naše velké finále v Portugalsku. Naši cestu do České republiky započal v 6:50, kdy pro nás přijel UBER u našeho hotelu. Přijely jsme na letiště Porta - Francisca de Sá Carniero a čekaly na naše letadlo, které mělo odlet v 10:10. Po mírném zpoždění jsme doletěly do Vídně, kde už na nás čekal pan řidič. Dopravil nás bezpečně do Olomouce kolem 6 hodiny, kde na nás už čekali rodiče.

Den 29.: 20.6.2023

Dnes je náš poslední den před cestou zpět do České republiky, tak jsme dneska měly volno, abychom se sbalily a trochu si odpočinuly. Dopoledne jsme měly volno, nebo chodily po městě. Poté jsme se na jednu hodinu odebraly do restaurace Diana, kde jsme měly rozlučkový oběd s Braga Mob a obdržely své certifikáty. Po obědě jsme ještě šly do několika obchodů, abychom dokoupily suvenýry a dárky pro známé. K večeru jsme se už začaly balit a na sedmou jsme se všichni sešly u naší poslední večeře v kavárně Vianna. Byl to hezký a slunečný den.

Den 28.: 19.6.2023

Dnes byl náš poslední pracovní den v Picoto parku. Kvůli nevlídnému počasí bohužel k nám nikdo nepřišel. Pomáhaly jsme uklízet skákací hrad, aby nezmokl. Také jsme pomáhaly nosit nové stoly, které byly opravdu těžké. Stoly jsme začaly nosit po dvou, ale byly na nás až moc těžké, takže jsme skončily ve čtyřech. Po chvilce se nám více rozpršelo, tím pádem nebylo co na práci. Kvůli počasí nás zaměstnanci pustili dříve domů. Cestou na zastávku jsme si s paní řidičkou zazpívaly písničku. Byl to velmi vtipný moment.

Den 27.: 18.6.2023

Stejně jako včera,  tak i dnes jsme celý den strávily v práci.  Do práce jsme šly dnes kvůli tomu, že jsme si domluvily volno na den před odletem a tak jsme si šly nadpracovat den. K našemu překvapení k nám do parku zavítala skupina lidí s Manchesteru, takže jsme si mohly krásně popovídat anglicky. Odpoledne jsme měly možnost znovu vyzkoušet lanové centrum, ale jakmile jsme vylezly nahoru do stromů,  tak začalo pršet.  I přes pár pádů a zranění,  jsme si celý den krásně užily.  Při cestě zpátky na hotel nás v centru překvapil průvod, který se táhnul přes celé náměstí a mi jsme kvůli tomu musely obejít celé město, abychom se dostaly na hotel, protože hlavní ulice byly zaplněné lidmi

Den 26.: 17.6.2023

Dnešek začal naší hotelovou snídaní, i když je sobota, tak jsme měly jít do práce, abychom si nahradily úterní volno, kdy jsme si udělaly celodenní výlet do hlavního města Portugalska – Lisabonu. Protože je víkend, neměly jsme odvoz, a tak jsme se vydaly do práce pěšky, je to zhruba půl hodiny cesty. Po příchodu do práce nás hned u vchodu zastavila naše kolegyně a řekla nám, že jsme dnes neměly přijít, takže jsme moc nechápaly. Zeptala jsem se, proč nemáme dnes pracovat a kolegyně odpověděla, že je tu dneska velmi hodně vedoucích a nás není potřeba, že máme jít domů a uvidíme se v pondělí. Takže jsme se s holkami rozdělily a já šla procházkově zpět na hotel. Hned po doražení na pokoj jsem se sbalila a šla do prádelny vyprat oblečení. Na oběd jsem byla v indické restauraci, kde byla velmi příjemná obsluha. Po večeři jsme s holkami procházely náměstí, kde jsou tento týden velké slavnosti. Večer zde bylo mnoho lidí a velká akce, nachází se tu i podium, kde probíhala různá vystoupení. U fontány uprostřed náměstí probíhaly tance a bubnování, lidé měli velké kostýmy a typické masky.

Den 25.: 16.6.2023

Je pátek, normální pracovní den a dle toho také tak vypadal. Ráno jsme si udělali každodenní ranní rutinu, nasnídaly se, došly na místo vyzvednutí a jely do práce. V Picoto parku jsme si po příjezdu myslely, že nebudeme vědět co dělat, protože normálně už tam v tuhle dobu stojí autobus nebo autobusy a místo se hemží dětmi. Dnes nám to vyšlo tak, že přijely až po tom, co jsme se převlékly do našich pracovních triček. Na první pohled nás trošku zarazilo to, že děti jsou předškoláci – všichni byli malincí, a proto jsme přemýšlely, jestli atrakce zvládnou, protože jsem ještě neviděly takhle malé děti jen například na tzv. slidu, v češtině skluzavka. I přes naše obavy parádně zvládli všechny atrakce kterých se účastnili. Tím byl jak už jsem zmínila slide, dále tubing, lezecká stěna, kolotoč a také horskou dráhu. Děti byli nadšené (nebo tak alespoň vypadaly) a my, my jsme si to s nimi užily i když jsme se s nimi bohužel moc nemluvily, protože to byli opravdu malé portugalské děti, co těžce na někoho mluvili portugalský natož anglicky či španělsky a také jsme byly rády, že jsme dodržely pitný režim a schovku ve stínu, protože dnes bylo opravdu velké teplo, které v Česku zažíváme maximálně během nejteplejších měsíců v roce. Následně po doražení zpět na hotel jsme si na chvíli odpočinuly, poté šly na večeři a zbytek večera jsme využily ke skamarádění se s našimi slovinskými kolegy z Picoto parku, se kterými jsme si zároveň prošly město a prohlídly si část oslav, které

Den 24.:15.6.2023

Dnes jsme začaly naši směnu hned ve skladě Magna fun, kde jsme celkově vyklidily celý sklad – vyhazování zbytečných/ nepoužívaných věcí, zametání. Pak jsme ještě dělaly drobnůstky jako rozmotávání zamotaných látek/ kabelů, uspořádaní boxů, vrácení paintball vest na své místo po akci. Odpoledne jsme se pustily zpátky k počítání pozvánek a jejich gumičkovaní.

Den 23.: 14.6.2023

Ve středu jsme přišly do Magnafun a společně s kolegyní jsme přerovnávaly věci ve skladu, přemotávaly kabely a provázky a taky stará joja. To nám trvalo celkem dlouho a brzy byl čas na oběd. Když jsme se vrátily z obědu, tak jsme měly chvíli volna a poté jsme dostaly úkol dělat razítka s logem Magnafun na obálky a dělaly hromádky po dvaceti s jejich letáky. Nikča a Natali dělaly hromádky a já, Bety, jsem dělala razítka a to bylo náročné, protože tam docházela náplň a musela jsem hodně tlačit. Zabralo mi to asi tři hodiny, ale dokončila jsem to těsně před šestou. Holky to bohužel nestihly, ale protože jsme už měly konec směny, tak nás pustili domů.

Den 22.: 13.6. 2023

Náš den začal čtyř hodinovou cestou do hlavního města Lisabon. Naše cesta byla plná spánku. Po hodině cesty jsme měly zastávku vPortu a poté výlet pokračoval dál. Celý výlet začal od 12:30 odpoledne na autobusovém nádraží v Lisabonu. Z autobusového nádraží jsme se vydaly na metro zařídit si lístky na cestu metrem. Kupování lístků bylo docela komplikované, kvůli upřesnění trasy na naše další destinace. Po koupení lístků jsme se přesunuly na stanici metra, která vedla na naši první zastávku, kterou byla Praça Dom Pedro IV. Lidově se ji říká Rossio. Toto náměstí leží v samotném středu hlavního města Lisabonu. Uprostřed tohoto krásného náměstí se nachází vysoký sloup se sochou krále Pedra IV. Naší další zastávkou byla oblíbená turistická zastávka Lisabonský výtah, ze kterého jde vidět výhled na město i na záliv jménem Tajo.Bohužel na nás se nedostala řada kvůli vysoké návštěvnosti. Poté naše kroky směřovaly na náměstí se jménem Praça do Comércio. Na náměstí se nachází slavný Vítězný oblouk, který byl inspirován Svatou říši římskou. Jelikož se na náměstí vyskytují restaurace s rybami nádherně to tam vonělo. Byl odsud nádherný výhled na záliv Tajo. Byl čas oběda a tak jsme se vydaly na procházku Lisabonskými ulicemi dokud jsme nenašli výhodnou restauraci. Poté co jsme našly velmi dobrou restauraci, ve které jsme se naobědvaly náš výlet pokračoval na zastávku místního MHD. Autobus nás zavezl na naši poslední zastávku dne, kterou byla Památník Osvoboditelů. Tento památník byl postaven za účast úcty Osvoboditelů Portugalska. Bylo odtud krásný výhled na letadla. Před náročnou cestou zpátky jsme se posilnily Starbucks kávou a churritos. Zde náš výlet končí a před námi čtyř hodinová cesta zpátky na hotel.

Den 21.: 12.6.2023

Dnešní ráno na nás čekal menší šok. Většinou máme s druhou skupinou odlišné odvozu, ale dnes bylo poprvé když nás vyzvedli dohromady. V parku na nás již čekalo spousta děti, takže jsem co nejdříve začaly po příjezdu na pracoviště, pomáhat. I přes velké teplo jsme naší práci odvedly více než dobře. Po návratu z práce jsme ještě rychle doplánovaly a dokonzultovaly náš nastávající vidět do hlavního města Portugalska, Lisabonu.

Den 20.: 11.6.2023

Výlet do Aveirea

Opět neděle, další odpočinkový den, který jsme chtěly využít opět na poznávací účely. A proto jsme vyrazily do tzv. ,,Portugalských Benátek” do městečka Aveiro. I když je neděle, přivstaly jsme si a v 7:20 jsme úspěšně vyjely autobusem z Bragy směr Aveiro. Po dvou hodinách cesty jsme dorazily na místo. Pěšky jsme šly z autobusového nádraží do centra – hlavní ulicí jsme došly do čtvrti Costa Nova, odkud jsme naši trasu pokračovaly kolem říčního kanálu pod názvem Canal Central. Dále jsme se porozhlédly po centru, navštívily informační centrum, minuly rybí tržnici Mercado do Peixe, shlédly kousek svaté mše v kostele Vera Cruz Church, a také si stihly dát kávu spolu s ochutnávkou místní tradiční pochoutky Ovos Moles. Poté jsme skončily zpět u hlavního kanálu, kde jsme po krátkém smlouvání s paní koupily o 3 eura levněji lístky na místní gondolu s názvem Moliceiros, a vydaly se na plavbu lodí, přes kterou jsme si nejen prohlédly město z kanálu, ale především jsme se dopravily do    Ecomuseu Marinha da Troncalhada, jehož návštěva byla především za účelem získání dalších informací a podkladů do ekologického projektu. Následovala pauza na jídlo, nákupy, samostatné prohlídky a další individuální věci. Tuto návštěvu tohoto malebného městečka Aveiro jsme nemohly zakončit jinak než cestou zpět do Bragy.

Dnešní den započal klasickou lehkou snídaní na hotelu, po které jsme měly pauzu a po předešlé domluvě jsme si daly sraz o půl dvanácté před hotelem. I přes malé neshody a krátké zdržení jsme se vydaly  nabrunch. Nakonec jsme si vše vyjasnily a všechno mělo happy end. Šly jsme do podniku Meze, který byl asi pět minut pěšky zhotelu a cesta vedla pořád rovně. S brunchem jsme byly všechny velmi spokojené, ať už s jídlem, ale i s celkovým zážitkem a společně stráveným časem. Po brunchi jsme měly opět krátkou pauzu na odpočinek, a poté jsme někteří šli do prádelny, do které bylo nutné už delší dobu jít, ale dostaly jsme se k tomu až dnes. Večer před večeří jsme ještě měly krátkou schůzku, kde jsme probraly aktuální problémy a řešily věci. Večeři jsme neměli na našem klasickém místě blízko hotelu Café Vianna, protože je víkend a my si mohly vybrat, jestli chceme kapesné nebojídlo v restauraci a tentokrát jsme si vybraly kapesné, takže každá jsem mohla na večeři kam jsme chtěly.

Den 19.: 10.6.2023

Den 18. 9.6.
2023

Dnes jsme začaly naší práci v 10:20, kde nebyli žádní zákazníci a tak jsme pomáhaly zase ve skladu. Podívaly jsme se na různé skákací hrady, které potřebovaly sešít a při dokončení práce jsme se vrátily na plac. Pobavily jsme se se zákaznicí a jejím synem, kteří uměli anglicky. Paní nám říkala, jak hodně lidí z Portugalska jezdí na dovolenou do Česka, a že měla jednou kolegyni češku a tak se naučila pár českých slovíček.

Den 17. 8.6.2023

Dnes byl státní svátek a my jsme měly volno. Poprvé za celý pobyt jsme mohly relaxovat celý den a se spolubydlící jsem šla do nákupního centra, kde jsme si daly oběd a poté chvíli chodily po obchodech, bohužel začalo hodně pršet, tak jsme se ryhle vrátily na hotel, kde jsme se na večer dívaly na filmy a šli poměrně brzo spát.

Den 16.: 7.6.2023

Dnes na nás hned ráno čekaly tři autobusy plné dětí. Některé z dětí se s námi bavily anglicky, dokonce i polsky. Jako obvykle jsme pomáhaly u slide, lezecké stěny a lanového centra. I díky nepříznivému počasí jsme si to jak my tak i děti užily.

Den 15.: 6.6.2023

Dneska jsme měly na starost zájezd dětí ve věku 12 až 13 let. Pomáhaly jsme na slide,  lezecké stěně a lanovém centru. Během dne se u nás zastavil na kole pan učitel Tesař.  Po obědě za námi se přišly  se rozloučit naší spolupracovníci ze Španělska,  kteří se již vracejí domů.

Zbytek dne byl pohodový a krom nasazování popruhů jsme si vyzkoušely sundávání dětí zeslide.

Den 14.: 5.6. 2023

Dnes jsme měli další pracovní den. Po příjezdu do parku jsme začaly rozkládat skákací hrady pro děti a musely jsme je vyčistit od špíny. Poté jsme skákací hrady znovu složily a uložily na svoje místo. Tohle jsme dělaly pořád dokola asi s pěti hrady.

Den 13.: 4.6. 2023

Výlet do Apulie/Fao (Northern Littoral Natural Park)

Jak jinak využít neděli k tomu, než si vyrazit na výlet. Tímhle jsme se řídili i my, s tak jsme vyrazili na pláž do Apúlie. Sem jsme se za půl hodiny dopravili Uberem. Poté, co jsme dorazili na pláž, kde nás trošku zamrzelo počasí, které nevypadalo nijak vlídně a kvůli kterému jsme někdo měl oblečené i mikiny. Prošli jsme pláži, prohlédli si větrné mlýny a poté jsme si všimli, že je už čas na oběd. Proto jsme se zastavili v místní restauraci, kde jsme vyzkoušeli různé druhy tapas. Následně jsme se vypravili dál v naší cestě, která trvala zhruba půl hodiny. Po pár kilometrech jsme došli na další pláž pod názvem Praia de Fao, kterou jsme pomaleji prošli, hledali mušle a užívali si přítomnost oceánu. Dále jsme se prošli po dřevěných chodnících kolem pláží, někdo si šel i zaplavat do oceánu a celé jsme to zakončili cestou zpět, opět Uberem, že které si většina z nás nic nepamatuje, protože nás tento den tak unavil, že jsme v autech usly

Výlet do Viga

Den 12: 3.6. 2023

Dnes jsme se rozhodli navštívit Španělsko, konkrétně městečko Vigo. Započali jsme naši cestu zase na autobusovém nádraží v Braze a vyjeli jsme Flixbusem, trasa trvala cca hodinu a půl.Po dlouhé a vyčerpávající cestě jsme došli na Castelo do Castro. Poté jsme sešli dolů na náměstí Viga, kde nás zaujala socha „O Sirena.

Den 11.: 2.6.2023

Dnes jsme opět začali snídaní, odpoledne jsme měli volnější, jelikož jsme měli nástup do práce až po obědě. V práci nebylo zrovna moc co dělat, tak jsme si malovaly na obličej. Poté si nás zavolali ať jim jdeme pomoct, ale v tu chvíli přišli naši učitelé a ptali se jak nám vše jde. Když odešli, tak jsme se daly do práce a chystaly jsmebalíčky sbonbóny na oslavu, ty jsme připravovaly tak, že jsme do papírových mističek daly určitý počet bonbónů, ten jsme strčily do igelitového sáčku, přilepily dolní rohy lepící páskou a zavázaly mašlí. V průběhu tam přišlo pár dětí, tak jsme je musely hlídat. Naštěstí mluvili anglicky. Po práci jsme šli všichni společně na večeři a tím zakončily tento den.

Den 10.: 1.6.2023

Dnes jsmeu nás vPicoto parku uvítaly dva autobusy plné dětí, které se rozhodli oslavit den dětí v našem zábavním parku. Děti si vyzkoušely veškeré atrakce a my jsme jako obvykle pomáhaly na atrakcích slide a horolezecká stěna. K našemu úžasu zde byly některé děti, které si se svou plynulou angličtinou dokázaly s námi popovídat. Mimo jiné jsme v práci poznaly nové spolupracovníky. A kvůli nevládnému počasí nás pustili dříve domů.

Den 9.: 31.5.2023

Nás den, jako obvykle začal v osm hodin ráno na snídani.  Po našem příjezdu na pracoviště už na nás čekalo spoustu dětí. Dvě z nás pomáhaly na horolezecké stěně a jedna na slide, postupně jsme se střídaly.  Na horolezecké stěně jsme nasazovaly, stejně jak na slide, bezpečnostní popruhy a přilby. Poté jsme si vyzkoušely jištění na horolezecké stěně.

Naší praxi jsme dnes zakončili trochu ekologicky, a to tím, že jsme třídily odpad vparku

Den 8.: 30.5. 2023

Tento den byl v Picoto parku normální. I když nebylo nejvíce příznivé počasí a žádné děti nepřijely, tak jsme pomáhaly park uklízet, dokonce se zde i něco opravovalo. Myslím, že můžu říci, že tento den byl i více seznamovací, protože jsme se začaly při práci bavit i s našimi kolegy a kolegyněmi, se kterými jsme do téhle doby neměly moc šanci se pořádně seznámit.

Dnes jsme byly v práci, poprvé v našem vnitřním zábavním parku Magna fun. Začaly jsme prohlídkou areálu a následně nám kolegyně vysvětlila základní pravidla parku, co dělat když se dítě zraní, atd. Poté jsme dostaly pracovní listy, které děti vyplňovali už předchozí pracovní den na hoře ve městě Guimaraes, asi půl hodiny od Bragy. K pracovním listům jsme také dostaly notebook a měly jsme za úkol je přeložit z portugalštiny do angličtiny a z angličtiny do češtiny. Když jsme měly hotovo, tak jsme měly volno, protože tu ještě nebyly žádné děti. Ve 13:00 jsme dostaly hodinovou pauzu na oběd. Nemáme žádné místo kam musíme chodit na oběd, máme vždy rozchod a můžeme se najíst kde chceme, a tak jsme se vydaly do “místní šantovky” – nákupního centra Bragaparque, které se nachází pár minut od parku, kde jsme si daly oběd v nějaké restauraci. Odpoledne přišlo pár dětí, které jsme hlídaly.

Den 7.: 29.5.2023

Den 6.: Výlet do Porta 28.5.2023

Náš výlet započal v 10:00 na autobusovém nádraží – Centro Coordenador de Transportes de Braga, kde jsme nastoupili na Flixbus. Dorazili jsme na nádraží Trindade v Portu (jedna poznámka - zastávka autobusu a první stanice metra se jmenovala Campanhã, Trindade byla čtvrta stanice metra). A přitom jsme se naučili jejich  zajímavý systém placení, pro jízdu MHD pomocí dobíjejících kartiček Andante. Z Trindade jsme vyšli za dobrodružstvím v prozkoumáváním Porta – na Avenida dos Aliados. Hned se dalo povšimnout krásné radnice Porta a pod ní typický nápis Porto kde jsme se chtěli vyfotit, bohužel s komplikacemi.

Opustili jsme náměstí a vydali jsme se přes ulici Rua das Flores do vyššího bodu na Casa da Câmara, kde v daný moment probíhala bohoslužba. Vytratili jsme se do úzké uličky, která vedla k slavnému mostu Ponte de D. Luís. Z pod mostu jsme zachytili celou krásu tohoto obrovského mostu, chtěli jsme si však prohlédnout 2 města, které tento most spojuje a tak jsme vyjeli nahoru po lanovce vedle mostu.

Přes most jsme se dostali do Vila Nova de Gaia, kde bylo spoustu zábavy ( První věc, kterou jsme udělali je, že jsme se vyfotili se Spider-manem). Pár kroků dál jsme se rozhodli si odpočinout v parku Jardim do Morro. Po parku jsme šli přes ulici na Mosteiro da Serra do Pilar. Projeli jsme se metrem zpátky na náměstí, kde jsme poblíž našli restauraci s rozumnou cenou po pěti pokusech. Pak následoval náš rozchod, kde jsme si individuálně prošli město na celé 3 hodiny.

Den 5.: 27.5.2023

Dnes jsme měly volno a tak jsme se rozhodly jít na výlet do Ponta de Lima. Ráno kolem 9:00 jsme šly na snídani, poté jsme odpočívaly do půl dvanácté, kdy jsme se vydaly do obchodního centra na oběd. Po obědě jsme strávily chvíli chozením po obchodech a ve dvě jsme sedly na autobus, který nás zavezl rovnou do Ponta de Lima. Následující tři hodiny jsme se procházely po centru, navštívily pár obchodů a stavily se v útulné kavárně. V šest hodin byl čas se vrátit na nádraží a jet zpátky do Bragy. V 8 hodin jsme šly přivítat pana učitele Stůje, který se přišel vystřídat s paní učitelkou a ředitelkou. Všichni jsme se společně vydali na večeři do krásné italské restaurace, kde jsme zakončili náš velmi nabitý den.

Den 4.: 26.5.2023

Dnešní den v Picoto Parku byl i navzdory nevládnému počasí dost namáhavý. Hnedka při vstupu nás překvapila 100 malých dětí.  Náš úkol byl dost zodpovědný.  Nasazovaly jsme dětem ochranné popruhy na lanové centrum a "skluzavku". Jakožto správní praktikanti jsem si samozřejmě musely vyzkoušet i šlapací motokáry, na kterých proběhl krátký závod mezi námi a zaměstnanci parku. Samozřejmě jsme udělaly škole čest a závod s přehledem vyhrály.

I když se ráno zdálo, že bude pršet, tak přeháňky začaly přicházet až odpoledne, takže děti si mohly užít svůj krásný výlet.

Po praxi už na nás čekala dobrá večeře a do postele jsme zalehly natěšené na víkend.

Den 3.: 25.5.2023

Stejně jako včera náš pracovní den začal v 10 hodin na zastávce. Každá skupinka se poté dostavila na své pracoviště díky hodným řidičům. Náš den v Picoto Parku byl velice klidný.  Prošly jsme si pracoviště, seznámily jsme se s atrakcemi a potom následoval zasloužený a velice dobrý oběd.

Po obědě následovala krátká deseti minutová procházka zpátky do parku a poté jsme pomáhaly dětem vlézt a vylézt z postrojů na lanové centrum.

Den 2.: 24.5.2023

Dnes jsme mělsraz v 10 hodin na zastávce u hotelu s řidiči, kteří nás po dvou skupinkách odvezli na místa naší praxe do zábavných parkůZde jsme se setkaly s našimi spolupracovníky, kteří nám řekli základní informace. Po vysazení jsme šly na oběd, po kterém jsme měly siestu. Ve 14:30 následovala schůzka s naší průvodkyní, se kterou jsme jely na prohlídku města. Jako první zastávkou byl nejvyšší bod města svatyně Santuário do SameiroDále následovalo poutní místo BomJesusProhlídku završila procházka po historickém centru s výkladem.

Den 1.: 23.5.2023

V úterý 23.5. jsme se všechny v  1:45  setkaly v Olomouci na parkovišti, kde jsme se rozespalé rozloučily s rodiči a nasedly do dodávky, kterou nás příjemný pan řidič dopravil na vídeňské letiště. Zde jsme daly krátké sbohem naším kufrům, a poté čekaly se snídaní a kávou na letadlo. Po třech prospaných hodinách jsme konečně přistály na letišti Francisca de Carnierov portugalském Portu. Odtud jsme se i přes malé neshody s domluvenou dopravou dostaly do Bragy, do naší cílové destinace, kde budeme trávit čtyři následující týdny. Dále už jen následovalo ubytování navazující  odpolednímrozchodem, ve kterém jsme stihly brouzdat uličkami a poznávat krásy tohoto města.